שמואל – ר' אלימלך קורא לך

חיים הופמן | צילום: יוסי ברויער 2 Comment on שמואל – ר' אלימלך קורא לך
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדרך כלל אנו רגילים לפגוש סיפורי השגחה פרטית במגוון מקומות ואירועים לא צפויים, בתכנית רדיו טרם נתקלנו בסיפור כ"כ בולט של השגחה פרטית אמיתית וברורה.

שמואל, הוא לא מאזין של זמן אוויר. הוא אברך כולל רציני שסדר יומו נע סביב לימוד התורה והבית, אין לו זמן להאזין לרדיו ולהשתתף בשעשועונים כאלו ואחרים.

הסיפור המדהים מתחיל כבר בחודש אדר של שנת תשס"ט, אז הציע ידיד לשמואל, בחור בגיל השידוכין, להעתיר בתפילה על קברו של רבי אלימלך מליזענסק זצוק"ל. שמואל נענה להצעה ונסע עם ידידו לקברו של רבי אלימלך ביום היארצייט, שם העתיר בתפילה. עם חזרתו ארצה פנה אליו רב הישיבה בה למד והציע לו שידוך. חודש לאחר חזרתו מליזענסק הוא כבר התארס. מאז, כבר הספיק שמואל לחזור לליזענסק ולומר תודה, לבקש על זרע של קיימא ולהיפקד, ואף לצרף אליו את שני אחיו שהספיקו גם הם להתארס לאחר חזרתם ארצה.

השנה, שאף שמואל להגיע גם לליזענסק ולהתפלל כהרגלו על ענייניו הפרטיים אך נוכח כי מחיר כרטיסי הנסיעה האמיר והשנה לא יוכל לממן את עלות הכרטיס מכיסו. פניות למגוון גורמים בבקשה לסייע לו במימון הנסיעה העלו חרס בידו ועל פי כל הנתונים לשמואל לא היה סיכוי להגיע לליזענסק השנה.

ביום שלישי, הוציא שמואל את הדרכון מהארון והכין את מסמכי הנסיעה, לאשתו שתמהה על הרעיון הסביר כי הוא רוצה לנסוע, והקב"ה כבר ידאג לדרך בשבילו. התכנון שלו היה לצאת לשדה התעופה ולנסות לקנות כרטיס טיסה על בסיס מקום פנוי, שמחירו זול יותר.

למחרת, בצהרי יום רביעי, שהה שמואל בביתו שלא כהרגלו, ולפתע אשתו מספרת לו שבתכנית זמן אוויר עם מנחם טוקר מזמינים את המאזינים לפרגן ליהודי ולזכות בכרטיס טיסה לליזענסק. שמואל הרים טלפון לתכנית ולאחר מספר ניסיונות, עלה לשידור וסיפר על ח"כ הרב יצחק ועקנין המשקיע רבות בסיוע לאברכים לקראת הפסח ומחזיק שמונה כוללים על גבו. עם סיום השיחה פרש שמואל לענייניו והפסיק להאזין לתכנית מאחר והוא לא האמין שהוא יזכה.

זמן קצר לאחר מכן סיפרה לו אשתו כי בתכנית העלו לשידור את ח"כ ועקנין וסיפרו לו כי בזכותו יסע יהודי לקברו של הצדיק. את הבעת האושר שעלתה על פניו של שמואל, הוא לא ישכח זמן רב.

 

בהפקת התכנית אמרו כי הם שמחים שכרטיס הטיסה אותו חילקו הגיע בזמן הנכון אל המאזין שבאמת היה זקוק לו, ומבטיחים להמשיך ולערוך פעילויות משמחות דוגמת זו.

שמואל סיפר כי הנסיעה לר' אלימלך בערה בעצמותיו כאש, ולכן זכה דווקא הוא בכרטיס הטיסה המיוחל. ר' אלימלך ידע שאני רוצה להגיע לקברו וסובב את העניינים לזכותי אמר שמואל, רגע לפני שעלה אל המטוס בדרך לפולין.

 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא יאומן, כל הכבוד למנחם, הוא דואג לגוון ולתת פרסים מענינים, מאתגרים, ושווים, אשריך ר' מנחם! תמשיך לשמח יהודים.